Reklamasjon, mangler og garanti
Før feil meldes til SparMax AS, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold fra kundens side. Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik SparMax AS har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette til SparMax AS til support@sparmax.no slik at SparMax AS kan iverksette tiltak for avhjelp. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir SparMax AS melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Feil/mangler pga. feilmontering/-tilkobling eller lignende dekkes i sin helhet av kunden.
Alle feil/mangler, dersom fabrikkasjonsfeil og som er innenfor garantitiden, skal meldes inn av kunden selv til support@sparmax.no. Ved en evt. tvist vil Sparmax AS følge Forbrukertvistutvalgets avgjørelse.
Kunden skal sørge for at varen/varene leveres til selgeren
Varens tilstand, når du sender den retur:
- Produktene må være pakket inn i den originale emballasjen og bilder av innpakkingen må sendes til saksbehandler i god tid før avhenting.
- Det skal benyttes vanlig pakketeip (blank eller brun) på emballasjen.
- Det skal ikke skrives noe på emballasjen utover det som var ved avlevering.
- Returen skal være tilgjengelig på hentested, der det er naturlig at en vare/lastebil kan parkere.
- Legg ved et notat som henviser til saksnummer hos Sparmax AS.
Kreditering
- Sparmax AS forbeholder seg retten til å sjekke ut returen for skader og mangler som ikke er rapportert til saksbehandler.
- Skader på emballasje og produkt som ikke er rapportert til saksbehandler kan føre til avkorting i kreditering.
Ved ev. avvik vil kunde få tilbakemelding slik at kunde kan kommentere avviket.
- Om man har valgt betalingsløsning via Svea vil kreditering bli gjort via Svea, ved annen betalingsmetode trenger vi et kontonummer. Kreditering vil bli gjort innen 14 virkedager.
- Ev. returkostnader vil bli belastet kunde.
For angrerett klikk her.